آموزش کودک برای استفاده از شورت آموزشی

یکی از مهم‌ترین موضوع‌ها در نگهداری بچه‌ها، آموزش دستشویی رفتن است. اگر فرزند اولتان است احتمالا در این باره اضطراب زیادی دارید و فکر می کنید باید مدت طولانی حدود چند ماه وقت صرف کنید تا بچه کمی مستقل شود و بتواند مدفوع و ادرار خود را کنترل کند. البته باید این انتظار را بعد از دو سالگی از بچه داشته باشیم. ولی تمام بچه‌ها هم مثل هم نیستند و گاهی تا ۴ سالگی ممکن است کاملا برای دستشویی رفتن مستقل نشوند.

این تفاوت ممکن است به خاطر جسمانی یا روحی و یا محیط باشد. ولی معمولا بچه‌ها بعد از دو سالگی، معنی کنترل دستشویی را متوجه می‌شوند. برای همین بهتر است که در همان دو سالگی، آموزش را برای فرزند دلبندتان شروع کنید. مهم‌ترین نکته برای آموزش بچه این است که او را تحت فشار قرار ندهید چون ممکن است تاثیرات عکس داشته باشد و بچه تا سنین بالاتر هم نخواهد ادرار و مدفوع را کنترل کند. برای همین اول قبول کنید که بچه‌ها با هم تفاوت دارند و بچه خود را با بچه‌های دیگر مقایسه نکنید. نکته مهم بعدی این است که در هیچ سنی بچه را بخاطر کنترل نکردن خود، شرمنده نکنید. تنبیه هم راه مناسبی در این آموزش نیست. تنبیه و شرمنده کردن کودک ممکن است باعث سر‌خوردگی او شود و مشکل بحرانی ایجاد کند. مانند بچه‌هایی که حتی در سن ۷ یا ۸ سالگی هم شب ادراری دارند. پس برای آموزش فرزند عزیزتان تحمل و صبر داشته باشید. از دو سالگی کودک، آموزش را برای او شروع کنید و کم کم پیش بروید.

 

شورت آموزشی، یک نوع شورت کودک است که دارای سه لایه از کتان و پارچه های نرم است. از این شورت‌ها برای اوایل آموزش کودکان استفاده می شود. اگر کودک شما تازه دارد یاد می‌گیرد که چطور خودش را کنترل کند و به توالت برود، می‌توانید از این شورت‌ها برای بچه استفاده کنید، در این صورت اگر بچه نتوانست خود را کاملا کنترل کند از فاصله اتاق تا دستشویی، زمین و فرش‌ها کثیف نمی شوند. این شورت‌ها تا حدودی رطوبت را جذب می‌کنند. همچنین قابل شستشو هستند و می‌توانید تا چند بار از آنها استفاده کنید. اگر کودک شما در ابتدای راه آموزش است هنگام بیرون رفتن هم می‌توانید از این شورت‌های آموزشی استفاده کنید. شورت‌های آموزشی معمولا طرح‌های عروسکی و جالبی دارند که شما می‌توانید با درست کردن داستان درباره آنها، بچه را تشویق به کنترل ادرار و مدفوع کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *