انتخاب مسواک و خمیردندان برای نوزادان

 

از لحظه ظاهر شدن دندان ها در دهان نوزادان، تمیز کردن سطوح دندان باید شروع شود. معمولاً ابتدا دندان های تحتانی و سپس دندانهای فوقانی بیرون می زند.

به همین دلیل، در ابتدا استفاده از مسواک برای والدین کمی دشوار است. در عوض، مسواک های انگشتی را می توان ترجیح داد.

با رویش دندان های آسیاب شیری به راحتی با مسواک به مرحله تمیز کردن منتقل می شود. در این مرحله، مسواک های نوزادی با موهای نرم که مخصوص نوزادان تولید شده اند باید ترجیح داده شوند. مسواک زدن منظم، به ویژه زمانی که دندان های شیری تازه شروع به رویش کرده اند، اثر ماساژ روی لثه ها ایجاد می کند و به کودک کمک می کند تا آرام شود و دندان درد را کاهش دهد.

مسواک کودک باید به طور متوسط ​​هر سه ماه یکبار یا در صورت استفاده یا فرسوده شدن زودتر تعویض شود. باید به طور مکرر بررسی شود.

برای جلوگیری از ظهور مجدد میکروارگانیسم های مرتبط با این شرایط پس از سرماخوردگی یا آنفولانزا، توصیه می شود مسواک را جایگزین کنید.

مواردی که در انتخاب برس باید در نظر بگیرید؛ برای سن مناسب است و از موهای نرم و نایلونی تولید می شود.

توصیه انجمن اطفال ترکیه، آکادمی دندانپزشکی اطفال آمریکا و آکادمی دندانپزشکی اطفال اروپا برای استفاده از خمیر دندان نوزادان تا سن 3 سالگی کودکان به اندازه یک دانه برنج از رویش اولین دندان است.

پس از 3 سالگی، زمانی که رفلکس بلع ایجاد می شود، باید خمیر دندانی به اندازه یک نخود شروع کرد. خمیردندان های بدون فلوراید را می توان برای کودکان زیر 3 سال که خطر پوسیدگی دندانی کمی دارند، بعد از 1 سالگی شیردهی شبانه ندارند، در دهان مادر پوسیدگی دندان فعال ندارند، شیرینی نمی خورند، استفاده کرد.

رژیم های کربوهیدرات سنگین، و موفق شده اند به یک رژیم غذایی جامد غنی از فیبر تبدیل شوند.

با این حال، از آنجایی که اغلب برای والدین فراهم کردن این شرایط در کودکان خردسال دشوار است، توصیه می‌شود از خمیرهای کودکان حاوی 500 ppm فلوراید پس از 6 ماهگی و تا 2 سالگی استفاده شود و مسواک زدن باید توسط کودک باید برای اولین معاینه دندان به دندانپزشک برده شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *