فرق خمیردندان ژله ای کودکان با خمیردندان معمولی

فرق خمیردندان ژله ای کودکان با خمیردندان معمولی

ناتوانی در درمان پوسیدگی دندان در کودکان یکی از شایع ترین مشکلات در سراسر جهان است. مشکلات زیادی از جمله درد، عفونت، کم خوابی، اختلالات تغذیه و گفتار و عقب افتادن از مدرسه را برای کودکانمان ایجاد می کند.

فضای بازار ایجاد شده توسط این مشکل نیز توسط بسیاری از تولید کنندگان خمیر دندان از جمله شرکت مهام تجارت با مارک های خمیردندان برای کودکان ارزیابی می شود. جعبه های خمیردندان تزئین شده با شخصیت های شاهزاده خانم های دیزنی یا هلو کیتی یا حیوانات کارتنی، که کاملاً شناخته شده و محبوب کودکان هستند، با طعم میوه، طعم آدامس حباب دار، و طعم بستنی توت فرنگی و انواع طعم های مختلف که به صورت ژله ای پر شده و به بازار عرضه می شود. این خمیردندان‌ها معمولاً گران‌تر از خمیردندان‌های استاندارد بزرگسالان هستند، اما بسیاری از والدین به راحتی خرید می‌کنند زیرا متقاعد شده‌اند که این خمیردندان‌ها برای سلامتی کودکانشان بهترین هستند.

باید ها و نباید ها

از نظر تئوری، پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان بسیار ساده است. اگر مصرف قند را در کودکان کاهش دهیم و آنها را به استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید وادار کنیم، می توانیم تقریباً نیمی از مشکل پوسیدگی را برطرف کنیم.

 

برای کودکان زیر 3 سال خمیر دندانی که مانند پارچه نازک روی مسواک پخش می شود کفایت می کند، در حالی که برای کودکان 3 تا 7 ساله مقدار مناسب خمیر به اندازه یک نخود است. برای گروه سنی مسن تر، یک نوار خمیر دندان که در امتداد مسواک استفاده می شود برای مسواک زدن کافی است.

شما باید دندان های کودک خود را دو بار در روز به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید. اجازه دهید کودکان هنگام مسواک زدن تف کنند، اما اجازه ندهید آنها را آبکشی کنند. شب ها پس از مسواک زدن به آنها اجازه ندهید که غذا بخورند یا بنوشند. این به فلوراید کمک می کند تا دندان ها را در طول شب تقویت کند.

اما اگر بپرسید از کدام خمیر دندان باید استفاده کنید، اینجاست که اوضاع کمی به هم می‌ریزد.

اول از همه، شما باید مارکی را انتخاب کنید که حاوی مقدار مناسب فلوراید برای کودکان باشد. حتماً مواد تشکیل دهنده پشت تیوپ های خمیردندان را مطالعه کنید، خواهید دید که تفاوت های زیادی در سطح فلوراید بین مارک های مختلف وجود دارد. خمیردندان های تولید شده برای کودکان از نظر محتوای فلوراید بین 500ppmF تا 1450ppmF متغیر است، در حالی که این مقدار برای بزرگسالان بین 1000ppmF تا 1450ppmF متغیر است.

بر اساس تحقیقات، می توان گفت که کودکان زیر 3 سال باید از خمیردندان های حاوی فلوراید 1000ppmF برای بهره مندی بهینه استفاده کنند، در حالی که برای افراد بالای 3 سال این نیاز 1450ppmF است.

 

کودکان گاهی اوقات می توانند در برابر مسواک زدن دندان های خود مقاومت کنند. با این حال، اگر یک شخصیت کارتونی مورد علاقه روی بسته یا در تبلیغات وجود داشته باشد، ممکن است غلبه بر این مانع آسان تر شود. ممکن است فکر کنید برخی از برندها فعالیت مسواک زدن را به شیوه ای سرگرم کننده تر ارائه می دهند و توجه کودکان را به خود جلب می کنند.

 

باید بدانید که؛ خمیردندان هایی که برای بزرگسالان استفاده می شود هیچ آسیبی به سلامت دندان کودکان وارد نمی کند.

 

نیکولا اینس، استاد دندانپزشکی اطفال از دانشگاه داندی که تمام این توضیحات را ارائه کرده است، می گوید که هیچ کودک زیر 3 سال در خانه او وجود ندارد، اما همه افراد خانه از خمیر دندان بزرگسالان استفاده می کنند.

در خاتمه، باید بگوییم که برند مهم نیست، بلکه سطح فلوراید است که اهمیت دارد، بنابراین بهترین و متناسب ترین انتخاب بستگی به بودجه شما دارد و ربطی به خمیردندان ندارد.

بنابراین تا زمانی که میزان فلوراید خمیردندان را رعایت کنید، امکان انتخاب اشتباه برای شما وجود ندارد. درضمن اجازه ندهید تصاویر پر زرق و برق مارک های گران قیمت شما را فریب دهند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *