چه صابونی برای کودکان مناسب است؟

بیشترین علت ترس کودکان از حمام این است که هنگام استفاده از مواد شوینده چشم آنها دچار سوزش می شود و این امر برای آنها بسیار آزار دهنده است. استفاده از محصولات شوینده بزرگسالان برای کودکان اشتباه است زیرا پوست لطیف کودکان به علت اثر قلیایی زیاد این محصولات بیش از حد خشک می شود و چربی مفید خود را از دست می هد و همچنین چشم کودک را می سوزاند.
پوست کودکان بعلت لطافت بیشتر مقاومت کمتری در برابر باکتری ها دارد و این تفاوت اصلی بین پوست بزرگسالان و کودکان است که تولید کنندگان را مجاب می کند تا محصولات مخصوص کودکان را تولید نمایند. صابون های مخصوص کودکان به دلیل فرمولاسیون ویژه خود مانع از سوزش چشم می شود کما اینکه با اضافه کردن پروتئین های خاص و اسیدهای چربی که شامل ترکیبی بسیار ملایم است ضمن تضمین قابلیت پاک کنندگی، می توان از هرگونه تحریک پوست و چشم ممانعت به عمل آورد. اسیدهای چرب موجود در صابون بچه مانع از خشکی پوست و حساسیت می شوند. از این رو بسیاری از پزشکان برای بزرگسالانی که پوست حساسی دارند استفاده از صابون بچه را پیشنهاد می کنند.

برای شستن نوزادان تا یکسالگی، باید از صابون های مخصوص کودکان یا صابونهای بسیار ملایم ( که زیاد هم کف نمی کنند) استفاده کنید. کودکان برای حمام کردن، نیازی به کف فراوان ندارند. وظیفه صابون های معمولی، از بین بردن چربی های روی پوست است. اما بچه ها با چربی روی پوستشان مشکلی ندارند. شما نیازی نیست کل بخشهای بدن کودک را با صابون بشویید. فقط بخشهای چین خورده ی پوست دست و پا کافیست.

 انواع صابون کودک

انواع صابون های کودک از نظر نوع مصرف فرمولاسیون های مختلفی دارند.

۱) صابون های حمام و دستشویی که به آنها صابون های سخت می گویند، برای رعایت نکات بهداشتی مربوط به پوست بدن مواد قلیایی را به حداقل کاهش دهند و در عوض مواد طبیعی و خنثی، معطر، رنگی و نرم کننده پوست به آنها اضافه می شود.

۲) صابون های طبی برای درمان بیماری های جلدی عفونی و قارچ های پوستی تهیه می شوند که در آنها از موادی مانند اسیدبوریک، اکسید روی، ترکیبات ید، کلرور جیوه، استکارات مس، قطران و تیمول استفاده می شود. صابون های شفاف که حاوی گلیسیرین، قند و الکل هستند، ظاهرشان شفاف است ولی قدرت پاک کنندگی کمتری دارند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *